Ηλεκτρική επάρκεια Κρήτης: Αλλάζουν σχέδια και μετατρέπουν σε “χρυσό” το κόστος!

Ενώ η ΔΕΗ είχε σχεδιάσει και αποφασίσει με την προηγούμενη διοίκησή της (αρχικά είχε συμφωνήσει και η νέα) να μετατρέψει μονάδες στην Κρήτη αεριοστροβολικές (με καύσιμο το πετρέλαιο) σε μονάδες φυσικού αερίου εγκαθιστώντας τις στο σύστημα από το καλοκαίρι του 2020, τώρα αλλάζει θέση και δηλώνει αδυναμία να το πράξει, τουλάχιστο για να προλάβει το καλοκαίρι του 2020! Έτσι, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε πανάκριβα (και με τις νέες αυξήσεις, επιπλέον) το ρεύμα που παράγεται από τους αεριοστρόβιλους.

Η απόφαση ήταν να μετατραπούν σε μονάδες φυσικού αερίου οι αεριοστροβολικές του Αθερινόλακκου, ώστε να καλυφθεί το ενεργειακό έλλειμμα του νησιού μέχρι να ολοκληρωθούν οι δυο διασυνδέσεις με Πελοπόννησο (που ήδη έχει ξεκινήσει) και Αττική (που είναι στις φάσεις των διαγωνισμών, αν και η κυβέρνηση υπονομεύει τις διαδικασίες, στηρίζοντας την EuroAsia που συνεχώς προκαλεί προβλήματα με προσφυγές, καθώς δεν πήρε το έργο).

Δείτε: Θωρακίζεται ενεργειακά η Κρήτη- Σχεδιάζεται σταθμός LNG παράλληλα με τα καλώδια

Πλωτός σταθμός LNG στην Κρήτη για την επάρκεια ρεύματος- Παράταση στη λειτουργία μονάδων

Η μεγάλη αύξηση τουριστών φέρνει επιπλέον ενεργειακό έλλειμμα στην Κρήτη- Και νέες μονάδες στο νησί

Μεταφέρονται επειγόντως μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη, για να αποφευχθεί μπλακ άουτ

Παράταση ως τα τέλη του 2022 στη λειτουργία του ΑΗΣ Λινοπεραμάτων, για να μη μείνει χωρίς ρεύμα η Κρήτη

Κατατέθηκε η τροπολογία για την παράταση λειτουργίας των ΑΗΣ Κρήτης

Όπως μεταδίδει το energypress, ενώ η ΔΕΗ είχε διαβεβαιώσει ότι προλαβαίνει να μετατρέψει τις αεριοστροβιλικές πετρελαϊκές μονάδες του Αθερινόλακκου σε μονάδες φυσικού αερίου, πριν από λίγες ημέρες ενημέρωσε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι πλέον χρονικά εφικτό!

Οι μονάδες αυτές, ισχύος 100 MW έχουν πάρει βεβαίως παράταση ζωής έως ότου τεθεί σε λειτουργία το καλώδιο της μικρής διασύνδεσης της Κρήτης, με τροπολογία που κατέθεσε τον Ιούνιο «μονομερώς» ο κ. Σταθάκης, χωρίς δηλαδή να έχει την έγκριση της Ε.Ε. Δηλαδή πρόβλημα επάρκειας φαίνεται ότι δεν θα υπάρξει, ωστόσο το κόστος για να μην υπάρξει θα είναι μεγάλο και θα το πληρώσουν οι καταναλωτές όλης της χώρας μέσω των ΥΚΩ.

Και τούτο διότι εκτός από τη δαπανηρή λειτουργία των συγκεκριμένων μονάδων, θα πρέπει το νησί να καλυφθεί και πάλι με δεκάδες Μεγαβάτ από ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη τα οποία νοικιάζονται κάθε καλοκαίρι και στοιχίζουν πανάκριβα.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη οι αεριοστροβιλικές πετρελαϊκές μονάδες του Αθερινόλακκου, με βάση προηγούμενη απόφαση της Κομισιόν, λειτουργούν κατά παρέκκλιση από τους κοινοτικούς κανονισμούς, έως τα τέλη του 2019. Κανονικά λοιπόν από 1ης Ιανουαρίου 2020 θα έπρεπε να κλείσουν. Με την τροπολογία Σταθάκη θα συνεχίσουν να λειτουργούν (χωρίς να αποκλείεται να επιβληθούν ποινές από την Ε.Ε.) και θα είναι οι πρώτες που θα κλείσουν όταν συνδεθεί το «μικρό» καλώδιο, δηλαδή στο τέλος του 2020.

Η μετατροπή των μονάδων σε φυσικού αερίου, αποτελούσε μέρος της συνολικής λύσης για την εξασφάλιση ηλεκτρικής επάρκειας της Κρήτης, τόσο κατά την τριετία 2020 – 2023 (από την μικρή διασύνδεση έως τη μεγάλη) όσο και στην περίοδο μετά τη μεγάλη διασύνδεση. Η συνολική αυτή λύση, σε κάθε περίπτωση, θα στηρίζεται στην έλευση LNG στο νησί.

Συγκεκριμένα, το “πακέτο” των τεσσάρων δράσεων που βασίζεται σε σχετική μελέτη που έχει πραγματοποιήσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο περιλαμβάνει:

Τη μετατροπή των αεριοστροβιλικών μονάδων της ΔΕΗ που λειτουργούν σήμερα στον Αθερινόλακκο της Κρήτης με πετρέλαιο, συνολικής ισχύος 100 MW, σε μονάδες που θα καίνε φυσικό αέριο.
Την εγκατάσταση νέας μονάδας περί τα 100 MW, κατά προτίμηση με καύσιμο φυσικό αέριο.
Την προσθήκη νέας δυναμικότητας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (αιολικών και φωτοβολταϊκών) στα επίπεδα των 100 με 150 MW.
Την εγκατάσταση και ένταξη στο σύστημα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (σύγχρονων μπαταριών) δυναμικότητας περί τα 30 με 40 MW.
Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι πρόβλημα όσον αφορά το έγκαιρο της υλοποίησης φαίνεται ότι υπάρχει και για την εγκατάσταση FSRU. Το γεγονός έχει οδηγήσει τον ΔΕΣΦΑ να προτείνει πιο μόνιμη και πιο μεγάλη εγκατάσταση, και συγκεκριμένα χερσαίο τερματικό σταθμό αεριοποίησης LNG.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί